Help needed for shredding experiences

Hello,

I am thinking of building a shredder in my company to recycle some used plastics.

I would like to
* either experience with a user offering me to use his/her shredder for me to try with some plastics of mine
* Or directly send some samples to be shred and maybe make a video of the shredding in progress, and then send me back the resulting material

Since i believe the current shredder wont fit my needs. I would rather avoid building the shredder in its current design and instead focus directly on the modifications to accommodate for my needs;.

I am wiling to pay a decent fee for such help. I am located near Toulouse in France.

Anyone interested ?

Thanks
Fourchette

Ps: on peut en parler en français aussi bien sur 🙂

0

Welcome to Precious Plastic @fourchette

@slumberlander
, who is one of our french members in the community might be able to help you out

Bonjour @fourchette,

J’ai mon atelier dans la Nièvre (en région bourgogne), tu peux y passer pour sur.
tu peux également m’adresser ton échantillon à broyer.
Tu supposes que le broyeur ne conviendra pas Ă  tes besoins, pourquoi?
le broyeur est très costaud (moteur 2CV) il est venu à bout de tout ce que sa salle gueule a laissée passer jusqu’à maintenant.
En effet il à le bec étroit, ce qui impose de pré-découper les grandes pièces pour que ça rentre, c’est à mon sens la principale limite.
A moins que ce soit sur l’output que tu t’interroges, ca fait des flocons de + ou – 6mm*6mm*6mm.
D’autant que mon broyeur n’est pas celui de Precious plastics, mais celui de filamaker, il est un peu plus petit.
Mon avis est que: acheter le broyeur tout fait revient moins cher et Ă©conomise bien des efforts que de construire celui de Precious plastics.
voici les dimensions du miens:

http://filamaker.eu/wp-content/uploads/2014/03/swiss-schredder.jpg

mais ils en vendent un plus grand:

Mini shredder

voila Fourchette, let me know!
Ă  plus.