Shredder change pieces of 5mm to 4.5mm

Hello,
I asked for the laser cutting in my city Bogota-Colombia and they tell me that in Stainless steel grade 304 is not available in 5mm, then my question is is it okay to change all pieces of 5mm to 4.5mm?
If anyone has built this machine in Colombia I thank you share your experience.
Thank you.

It should not be a problem, but you have to check/recalculate or adjust with shims the other parts Like the frame and shaft. because the fixed knifes should be clamped between the sideplates. the rotary knifes are clamped by the bearings.

Hola estoy construyendo la picadora y mande a cortar las piezas en 3/16″ = 4.75mm y quedo un espacio, lo estoy compensando con arandelas y parece que va a funcionar bien, todavia no le conecto el motor.

sneyder988@gmail.com
3177804476

Si tienen info de las laminas de 5mm lo agradeceria muchisimo.

Gracias.

Hola a todos,
Soy de Barranquilla-Colombia y busco quien me ayude a construir las maquinas. Hay algun colombiano que me pueda ayudar?

Hi @elcompi

Take a look at these posts,
Non metric sheet

updates

I would go for he tube frame I guess, its easier to adapt to different thickness, and saves you laser costs.
In the first post is a table for gauge to metric conversion, 4.5mm is not in there.
When a sheet is one tenth of a millimetre off you might end up with 1 or 1.5 mm difference.
The shaft is easier to adapt, with a file, grinder or a lathe.
Be sure to make the knifes and opposite fixt knife from the same material sheet.

Regards Kees

You’ll end up with a 3,25 mm gap on each shaft end AND on your stationary knives. I think you could somehow make this up with washers/spacers/shims on the shaft ends, but you are also going to have to compensate on the stationary knife part ends too – not sure how though. Maybe pieces of thin steel flat bar?

Viendo el diseño para el problema de acero de 4.5 mm es incluir un separador adicional de 6 mm al final del diseño eso completaria 147 mm de los 148mm del eje hexagonal quedaria faltando 1 mm de diferencia que no se como se podria ajustar que piensan al respecto seria factible?

i have seen the 3D model the shedder and i think that add a new knife spacer to 6mm on the begginning the box, we can resolve the problem the 4.5 mm on width, for a total the 147 mm to 148 mm having the axis. I don’t know how to adjust the difference a mm. what do you think? @keesdeligt @paulfreed

Hola, yo quiero comenzar mi proyecto con la trituradora y estoy en busca de el corte a laser, en que empresas cotizaron ustedes? tienen que llevar el metal o va incluido en el precio?

gracias

I wont start my project with the shredder and im searching the laser cutting, which companies you search? you have to go with the steel?

thanks

@nextorcamilo como va tu mquina me estan cotizando en bogota los cortes en laser y en agua ya veremos los 421 mil incluye el acero o lo tienes que llevar tu tambien estoy en busqueda de acero inox de 5 mm te comento algun hallazgo al respecto mi correo es aecg30@gmail.com

Yo tambien estoy en el mismo dilema.
Creo que lo más fácil es re calcular el eje
Para no cambiar todas las piezas. Ya me cotizar onda todas las piezas en corte láser 421mil pesos. Estoy construyendo la maquina de triturar.

Sigue buscando, yo estoy en Medellin y aquí si hay ese acero inox 304 en 5mm, es un poco raro pero se puede conseguir. Creo que es mejor que corregir los planos.Saludos!